Współczynnik konwersji: Klucz do sukcesu w e-commerce

Współczynnik konwersji: Klucz do sukcesu w e-commerce

Wszystkie zabiegi skupiane w ramach e-marketingu skupiają się na jednym, nadrzędnym celu – skłonieniu klienta do wykonania pożądanej reakcji na naszą zachętę. Im częściej udaje nam się przekonać klienta, tym bardziej efektywny jest nasz biznes. Jak to analizować? Za pomocą współczynnika konwersji.

Czym jest współczynnik konwersji?

Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia, czym jest współczynnik konwersji. To wyrażony w procentach udział osób, które wykonują pożądaną akcję po naszych zabiegach marketingowych. Współczynnik konwersji jest determinantą efektywności naszej strategii e-marketingowej, czyli tego, czy użytkownicy odwiedzają naszą stronę, wybierają promowane produkty do koszyka, dają się namówić na dodatkowy zakup i czy finalnie realizują transakcję. 

Obliczenie wskaźnika konwersji jest stosunkowo proste i ogranicza się do podzielenia liczby zrealizowanych konwersji przez liczbę wszystkich użytkowników, którzy potencjalnie mogliby zareagować na nasze działanie. Przykład? W trakcie realizacji zamówienia klientowi wyskakuje baner i propozycją dokupienia jednego małego produktu w atrakcyjnej, obniżonej cenie. Jeśli taki baner pokaże się 100 osobom, a 5 z nich zdecyduje się na dodanie produktu do koszyka, nasz wskaźnik konwersji wyniesie 5%. Dużo? Mało? To zależy od naszych celów, planów i potencjału sprzedażowego. Dlatego też firmy wciąż eksperymentują z różnymi mechanizmami, które mają za zadanie zmaksymalizować potencjał naszej marki w internecie.

Rola konwersji w branży e-commerce

Dlaczego wszyscy tak pilnie analizują wskaźnik konwersji i na jego bazie zmieniają i modyfikują strategię marketingową? Z prostej przyczyny – to najlepszy miernik tego, czy nasz sklep jest na tyle przekonujący, by klient zdecydował się na zakup produktu lub usługi. Jeśli wskaźnik konwersji jest na niskim poziomie, a my nie zdecydujemy się na żadne zmiany, prawdopodobnie ruch na stronie nie ulegnie magicznie poprawie, a nasze produkty będą wciąż zalegały na półkach

Regularna analiza konwersji i próba optymalizowania współczynnika jest kluczowym działaniem, które uspójnia sposób prowadzenia biznesu, starającego się maksymalizować zyski. Istnieje wiele sposobów na to, by konwersja była wyższa, jednak musimy pamiętać, że nasz e-sklep nie działa w próżni i dzisiaj każda firma z ambicjami do rozwoju będzie korzystać ze współczynnika konwersji, który daje jasny sygnał o skuteczności działań sprzedażowych. 

Sprawdzone sposoby na polepszenie wskaźnika konwersji w biznesie

Wiemy, czym jest wskaźnik konwersji? Chcemy, by był on w naszym biznesie na wyższym poziomie? Lektura artykułu https://pragmago.tech/pl/porada/czym-jest-wspolczynnik-konwersji-jak-uzyskac-wysoka-konwersje-w-e-commerce/ przyniesie nam kilka sprawdzonnych sposobów na zwiększenie efektywności treningowej. My tylko wspomnimy o drobnych usprawnieniach, które w długim okresie naprawdę polepszą naszą sytuację i pozwolą na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej.

Przede wszystkim eksperymentuj i testuj. Przeprowadzenie wyczerpujących testów A/B pozwoli na wybranie najlepszej odsłony witryny, która przekonuje klientów do pozostania na niej nieco dłużej. Nie możemy jednak utracić klienta, który wpadł na nasz sklep przypadkiem. Tutaj kluczowe może się okazać błyskawiczne zwrócenie jego uwagi – byle nie zbyt nachalnie.

Na konwersje pozytywnie wpływają również takie aspekty, jak możliwość zwrotu towarów, różnorodne opcje płatności czy zoptymalizowana pod urządzenia mobilne strona. Kilka drobnych punktów wdrożonych w naszą stronę nie będzie kosztować nas wiele energii, a zapewni poprawę współczynnika konwersji, a co za tym idzie, finalnie także sprzedaży.